Redaktionen kan med glädje dela med sig av exklusiv information gällande BetBanter, den nya tjänsten som kommer att ta betting mot polarna till helt nya höjder! Du kommer kunna skapa egna bets med polarna, och även betta på befintliga matcher och sportevenemang. BetBanter är framtiden för social betting!

"Egentligen inget nytt"


Social betting emellan polare har funnits med i bilden fruktansvärt länge, vi har slagit vad om allt ifrån "vem som springer 100 meter snabbast?" till "vem kan äta flest hamburgare på kortast tid?". För att få en bättre bild av BetBanter tog redaktionen i veckan ett snack med Damon Booth, CEO och grundare av tjänsten. Han berättade om händelsen som fick honom att tänka om helt och lägga den första byggstenen i vad som senare skulle växa och bli BetBanter.

"Det hela började med att jag och en polare slog vad om utgången i en fotbollsmatch, min polare förlorade vadet och vägrade såklart betala mig. Då slog tanken mig, tänk om det fanns en plattform där polare kunde slå vad med varandra på sportevenemang och göra egna bets, samtidigt som man är garanterad att få sin vinst betalad?, säger Damon och fortsätter:

- Det här är egentligen inget nytt, flertalet aktörer har redan försökt sig på att skapa liknande tjänster tidigare, men just social betting på den här nivån har inte testats tidigare och där finns en enorm potential. Tidigare projekt som testats har antingen marknadsförts på fel sätt eller mot en för bred massa. Det finns definitivt en marknad för en sån här tjänst, alla mina vänner bettar sinsemellan hela tiden och hänger sedan ut förloraren på sociala medier.

Experterna instämmer


Bara i England omsätter sportsbetting strax över £3 miljarder varje år, och de mobila användarna har ökat lavinartat på senare år. Flera operatörer har haft social betting som en "servicetjänst" för sina användare, men man har aldrig marknadsfört det eftersom att vinsten är avsevärt mycket mindre jämfört med renodlad betting mot en bookie. Flera experter ställer sig nu bakom Damon teori och instämmer att social betting har en väldigt stor potential, fantasy sports i t.ex. USA är fruktansvärt stort och den marknaden är mer eller mindre "up for grabs". Marknadsföringsstrategi är nyckeln till framgång här och BetBanter har sin färdig och klar:

- Vi kan den här marknaden och kan relatera till vår målgrupp som främst är män i åldern 18-40, med rätt marknadsföring och vår egna touch kan det här bli hur stort som helst, säger grundaren Damon Booth.

Teamet bakom BetBanter håller just nu på att finslipa sin produkt, som ser ut att lanseras i slutet på januari 2017. Vi håller tummarna för att allt går vägen och att vi snart ser BetBanter i AppStore och GooglePlay.